Speciální třídy jsou převážně určeny dětem předškolního věku (4-7 let) s narušenou komunikační schopností a dětem s kombinovaným postižením. Každá třída má kapacitu 14 dětí. Provádíme individuální a skupinovou logopedickou intervenci zaměřenou na rozvoj individuality každého dítěte. Režim dne je dostatečně flexibilní a zohledňuje speciálně vzdělávací potřeby dětí. Úzce spolupracujeme s rodiči a vybranými školskými poradenským zařízeními.
Společným cílem obou tříd je příprava dětí na bezproblémový vstup do ZŠ hlavního vzdělávacího proudu. Snažíme se eliminovat narušenou komunikační schopnost, rozvíjet rozumění řeči, slovní zásobě a vytvářet podmínky pro celkový rozvoj dítěte ve všech potřebných oblastech – přiměřené množství stimulů pro řeč, dechová, hlasová a artikulační cvičení, cvičení jemné a hrubé motoriky, sluchová a zraková percepce, rozvoj sociálních dovedností a další. Respektujeme individuální zvláštnosti a potřeby dětí. Zároveň postupně naplňujeme cíle předškolního vzdělávání vycházející ze školního vzdělávacího programu a Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Speciální pedagog – pracuje na základě doporučení školského poradenského zařízení a pokynů klinického či školního logopeda. Speciální pedagog zajišťuje chod speciálních tříd a řídí zpracování dokumentace pro školské poradenské zařízení. Provádí cílenou intervenci ve skupinové nebo individuální formě pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Pedagog MŠ (logopedický asistent) – věnuje se výchovně-vzdělávacím aktivitám s ohledem na školní vzdělávací program. Provádí běžnou logopedickou prevenci v běžné i speciální třídě, upozorňuje na vývojové nedostatky, podle možností procvičuje to, co navrhne školské poradenské zařízení či klinický logoped, poradí rodičům pomůcky, postupy atd.
Asistent pedagoga – pracuje podle pokynů pedagoga. Dopomáhá pedagogovi v rámci řízených činností. Je k dispozici dětem s potřebou zvláštní individuální péče.
Rodiče – vzájemně spolupracují a pravidelně komunikují s pedagogy. Řídí se domluvenými doporučeními s cílem maximálního možného rozvoje dětí.
Za speciální třídy
Mgr. et Mgr. Erika Lykešová – speciální pedagog pro MŠ